case 5:
if (durum == 1)
{
if (aktifSekil[1] > 10)
{
if (kare[aktifSekil[1] - 10].Visible == false && kare[aktifSekil[2] - 10].Visible == false && kare[aktifSekil[2] + 10].Visible == false)
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
kare[aktifSekil[i]].Visible = false;
}
aktifSekil[0] = aktifSekil[0] - 20;
aktifSekil[1] = aktifSekil[2] + 10;
aktifSekil[2] = aktifSekil[2];
aktifSekil[3] = aktifSekil[2] - 10;
durum = 2;
}
}
}
else if (durum == 2)
{
if (kare[aktifSekil[3] + 1].Visible == false && kare[aktifSekil[2] + 1].Visible == false && kare[aktifSekil[2] - 1].Visible == false && !(aktifSekil[3] % 10 == 0))
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
kare[aktifSekil[i]].Visible = false;
}
aktifSekil[0] = aktifSekil[0] + 10;
aktifSekil[1] = aktifSekil[0] + 1;
aktifSekil[2] = aktifSekil[1] + 1;
aktifSekil[3] = aktifSekil[2] - 10;
durum = 3;
}
}
else if (durum == 3)
{
if (aktifSekil[0] < 191)
{
if (kare[aktifSekil[1] - 10].Visible == false && kare[aktifSekil[1] + 10].Visible == false && kare[aktifSekil[2] + 10].Visible == false)
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
kare[aktifSekil[i]].Visible = false;
}
aktifSekil[0] = aktifSekil[1] + 10;
aktifSekil[1] = aktifSekil[1];
aktifSekil[2] = aktifSekil[1] - 10;
aktifSekil[3] = aktifSekil[0] + 1;
durum = 4;
}
}
}
else if (durum == 4)
{
if (kare[aktifSekil[0] - 1].Visible == false && kare[aktifSekil[1] - 1].Visible == false && kare[aktifSekil[3] - 10].Visible == false && !(aktifSekil[0] % 10 == 1))
{
case 5:
if (durum == 1)
{
if (aktifSekil[1] > 10)
{
if (kare[aktifSekil[1] - 10].Visible == false && kare[aktifSekil[2] - 10].Visible == false && kare[aktifSekil[2] + 10].Visible == false)
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
kare[aktifSekil[i]].Visible = false;
}
aktifSekil[0] = aktifSekil[0] - 20;
aktifSekil[1] = aktifSekil[2] + 10;
aktifSekil[2] = aktifSekil[2];
aktifSekil[3] = aktifSekil[2] - 10;
durum = 2;
}
}
}
else if (durum == 2)
{
if (kare[aktifSekil[3] + 1].Visible == false && kare[aktifSekil[2] + 1].Visible == false && kare[aktifSekil[2] - 1].Visible == false && !(aktifSekil[3] % 10 == 0))
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
kare[aktifSekil[i]].Visible = false;
}
aktifSekil[0] = aktifSekil[0] + 10;
aktifSekil[1] = aktifSekil[0] + 1;
aktifSekil[2] = aktifSekil[1] + 1;
aktifSekil[3] = aktifSekil[2] - 10;
durum = 3;
}
}
else if (durum == 3)
{
if (aktifSekil[0] < 191)
{
if (kare[aktifSekil[1] - 10].Visible == false && kare[aktifSekil[1] + 10].Visible == false && kare[aktifSekil[2] + 10].Visible == false)
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
kare[aktifSekil[i]].Visible = false;
}
aktifSekil[0] = aktifSekil[1] + 10;
aktifSekil[1] = aktifSekil[1];
aktifSekil[2] = aktifSekil[1] - 10;
aktifSekil[3] = aktifSekil[0] + 1;
durum = 4;
}
}
}
else if (durum == 4)
{
if (kare[aktifSekil[0] - 1].Visible == false && kare[aktifSekil[1] - 1].Visible == false && kare[aktifSekil[3] - 10].Visible == false && !(aktifSekil[0] % 10 == 1))
{
for (int i = 0; i < 4; i++)
{
kare[aktifSekil[i]].Visible = false;
}
aktifSekil[0] = aktifSekil[0] - 1;
aktifSekil[1] = aktifSekil[0] - 10;
aktifSekil[2] = aktifSekil[1] + 1;
aktifSekil[3] = aktifSekil[2] + 1;
durum = 1;
}
}
break;
Projemizi kaydedip çalıştıralım. Bu şekilde de dönme işleminin gerçekleştiğini görürsünüz. Bir sonraki derste görüşmek üzere.